הוראות הפעלה ותפעול במנועי קומבי

 

לחצו להורדת  הוראות הפעלה ושימוש במנועי קומבי.pdf

אמצעי זהירות ובטיחות

  • קראו את ההוראות בעיון   אמצעי זהירות ובטיחות
  • יש לשים לב לאמצעי בטיחות בזמן עבודה.
  • קראו את מדריך ההוראות . במידה ויש לכם חוסר בידע או הכרות עם תפעול המוצר, נא גשו לתחנת השרות לקבל הדרכה.
  • יש לשים לב שכל חלקי המוצר תקינים ומחוזקים במקומם, ואין דליפות דלק .
  • שימו לב: יש להפעיל, או לעבוד עם מנוע הקומבי במצב גופני תקין, לעולם אין להתיר לקטינים לעשות שימוש במנוע קומבי .
  • הרחיקו צופים מהצד, במיוחד ילדים, ובעלי חיים משטח העבודה.
  • השתמשו במנוע הקומבי שלכם אך ורק לעבודות עבורם הוא מיועד ועם הראשים המתאימים עבורו, אין לעשות שינוי במנוע הקומבי או הראשים .
  • שימוש ממושך בכלי העבודה מוטורי עלול לגרום לבעיות של מחזוריות הנגרמות בעקבות רעידות בידיים (מחלת וויטפינגר).
  • לא ניתן לתת המלצה כללית לגבי פרק זמן השימוש מכיוון שהדבר תלוי במספר גורמים.

 

ביגוד וציוד בטיחות בעת שימוש במנוע קומבי  

ביגוד בטיחות בעת שימוש במנוע קומבי  ביגוד וציוד בטיחות בעת שימוש במנועי קומבי  ביגוד וציוד בטיחות  ביגוד וציוד בטיחות בעת שימוש במנוע קומבי

  • לבשו בגדי הגנה וציוד מתאימים.
  • נעלי עבודה , מכנסיים ארוכים, משקפי מגן ו/או מגן פנים, אוזניות או הגנת שמיעה אחרת, כפפות עבודה.
  • מומלץ לעבוד עם חולצה עם שרוול ארוך.
  • חשוב שהביגוד יהיה נוח ומתאים למפעיל ולא ביגוד שיכול להיתפס בענפים או צמחיה בזמן העבודה.
  • כאשר עובדים עם ראש מסור, חובה להשתמש בציוד מגן מתאים:
  • קסדת מגן עם אוזניות ומגן פנים ומשקפי מגן, נעלי בטיחות לעבודת מסורים, מכנסי מגן לעבודת מסורים וכפפות מגן תקניות לעבודת מסורים.
  • סימון בין לאומי המסמן ציוד בטיחות מיוחד לעבודה עם הגנת מסורים.

כאשר עובדים עם ראש חרמש, חובה לעבוד כאשר מגן החרמש מותקן ובמצב תקין על ראש החרמש.

מגן החרמש מיועד להגנה על הסובבים מפגיעה של עצמים שיכולים לעוף כתוצאה מפעולת מנוע הקומבי.

 

עבור עבודה עם ראשי מגזמות ,יש ציוד ייעודי כגון מכנסי מגן עם הגנה מפני חיתוך.

עבודה עם ראשי מגזמות

לחצו למעבר לקטגורית ציוד הגנה ובטיחות


דלק למנוע קומבי

דלק למנוע קומבי

המנוע שלכם מצריך תערובת של בנזין ושמן מנועים

 אזהרה   מסיבות בריאותיות, הימנעו ממגע ישיר של העור עם בנזין והימנעו משאיפת אדי בנזין.

ערבוב דלק:

 שימו לב סוגי דלק או שמן לתערובת לא מתאימים או יחסי ערבוב השונים מאלו המצוינים בחוברת זו יכולים לגרום לנזק רציני למנוע. השתמשו רק בבנזין המכיל דרוג אוקטן מינימלי של 90 - עם או נטול עופרת.

שמן מנוע

השתמשו רק בשמן מנוע שתי פעימות איכותי - בעדיפות לשמני מנוע מהסוג של STIHL HP HP Superאו HP Ultra, אשר מפותחים ומיוצרים לשימוש במנועי STIHL. שמן המנוע HP Ultr מבטיח איכות ביצועים גבוהה וחיי מנוע ארוכים. שמני מנוע אלו אינם ניתנים להשגה בכל השווקים.

השתמשו רק בשמן המנוע שתי פעימות תוצרת STIHL לתערובת הדלק בכל הדגמים

שמן מנוע שתי פעימות 50:1 תוצרת STIHL יחס: 50 חלקים של בנזין לכל חלק 1 של שמן.  

דוגמאות:

בנזין

שמן מנוע STIHL 50:1

ליטרים

ליטרים

מיליליטרים

1

0.02

(20)

5

0.10

(100)

10

0.20

(200)

15

0.30

(300)

20

0.40

(400)

25

0.50

(500)

לחצו למעבר לבחירת שמני מנוע למנועי שתי פעימות

השתמשו במיכל לאחסון דלק תיקני 

אחסנת דלק

  • אחסנו את הדלק רק במכלי דלק בטוחים שקיבלו אישור, בתוך מקום יבש, קריר ובטוח המוגן מפני אור ושמש.
  • תערובת דלק מתיישנת - אין לאחסן תערובת דלק למשך יותר מ-30 יום. חשיפה לאור השמש, לטמפרטורות נמוכות או גבוהות יכולה להפוך במהרה את תערובת הדלק לבלתי תקינה.
  • לפני התדלוק נערו את מיכל הדלק על מנת לערבב פעם נוספת את הדלק.
  • תדלקו את מנוע הקומבי במרחק לכל הפחות של 3מ' מנקודת העבודה ובמקום פתוח, מקמו את מנוע הקומבי על גבי קרקע מוצקה.
  • טרם התדלוק, נקו את מכסה המילוי ואת האזור שסביבו על מנת להבטיח שלכלוך לא נופל לתוך המיכל.

  לבחירת מיכל לאחסון ותדלוק עברו למיכלי דלק סטיל

מבנה מנוע הקומבי

מבנה מנוע הקומבי

  1. מנוע
  2. פילטר אוויר
  3. ידית הפעלה ותפעול
  4. ידית עגולה , אחיזה קדמית
  5. מתאם לחיבור ראשים לקומבי
  6. פרפר הידוק ראשים

הפעלת מנוע קומבי

 הפעלת מנוע קומבי

  • מקמו את מנוע הקומבי 
  • וודאו כי יש לכם יציבה (עמידה) איתנה, בין אם בעמידה, כיפוף או כריעת ברך.
  • הנעת מנוע קר
  • העבירו את מתג ההפעלה למצב ON
  • בחלק ממנועי הקומבי יש מצב  OFF מצב I  מצב 

הערה: חלק ממנועי הקומבי מצוידים מערכת Ready to start לאחר דימום המנוע הכפתור חוזר למצב ON

הפעלת מנועי קומבי

  • לחצו על פומית משאבת הדלק הידנית (9) חמש פעמים לכל הפחות - גם אם הפומית כבר מלאה בדלק.
  • סובבו את כפתור המשנק (צ'וק) (8) וסובבו אותו למצב של צ'וק מנוע  קר 
  • החזיקו את היחידה בחוזקה על הרצפה בעזרת יד שמאל שלכם ולחצו כלפי מטה.

החזיקו את היחידה בחוזקה על הרצפה בעזרת יד שמאל שלכם ולחצו כלפי מטה

  • אחזו בידית חוט המתנע בעזרת יד ימין שלכם.
  • משכו את חוט המתנע לאט עד שאתם מרגישים שהוא ננעל ולאחר מכן משכו אותו במהירות ובחוזקה.

 שימו לב - אין למשוך את חוט המתנע החוצה עד הסוף - אחרת הוא עלול להיקרע.

  • משכו מספר פעמים (לפעמים מספיק פעם אחת) עד שמיעת צליל התנעה של מנוע (נשמע שהמנוע רוצה להתניע אבל נכבה או מתחיל לעבוד)

ברגע שהמנוע מתחיל לפעול, לחצו על משבת הדק הגז

  • ברגע שהמנוע מתחיל לפעול, לחצו על משבת הדק הגז  פעולה זו תבטל את מצב הצ'וק , המשנק יעבור למצב חם  . בחלק ממנועי הקומבי יכול להיות שצריך לעשות פעולה זו באופן ידני.
  • לאחר הפעלה קרה, חממו את המנוע באמצעות לחיצה על הדק הגז מספר פעמים.
  • בהנעת מנוע קומבי במצב חם , אין צורך במשנק לכן יש רק לוודא שמצב כפתור on/off במצב on .

עצירת המנוע

העבירו את מתג ההפעלה למצב OFF

הייחודיות של מנוע הקומבי היא בכך שניתן לפרק אותו לשני חלקים.

הייחודיות של מנועי הקומבי היא בכך שניתן לפרק אותם לשני חלקים.הייחודיות של מנוע הקומבי היא בכך שניתן לפרק אותו לשני חלקים.

נקודת החיבור חוזקה במיוחד כך שהחיבור יותר חזק מציר שלם. החיבור והפרוק נעשה בפשטות ובקלות מיוחדת וללא כלים. הציר מחובר לטבעת מיוחדת, כך שאינו נופל מהמקום גם כאשר הופכים את הכלי. זהו ציר קשיח חזק במיוחד.

פיצול הכלי לשני חלקים:

כדי לפרק את הכלי, סובב את הבורג 6 בניגוד לכוון השעון, אחוז את החלק העליון 8 ומשוך החוצה את החלק התחתון 7 עם כוון החץ.  הכלי יתפרק לשניים. הצירים תפוסים כך שלא יפלו.

פיצול הכלי לשני חלקים

חיבור הכלי:

הכנס את החלק התחתון הרצוי לתוך החלק העליון.

שים לב שהשגם  12 נכנס בדיוק לחריץ 11. דחוף, במידה ויש התנגדות , דחוף בחוזקה! הקפיצים המיוחדים יסובבו את הציר כך שיכנס בדיוק למקום.  החלק התחתון צריך להכנס עד הפס 13. סובב את הבורג 8 לסגירת החיבור.

חיבור הכלי    הכנס את החלק התחתון הרצוי לתוך החלק העליון.

 

שילוב שני המוטות : הציר שמגיע מהמנוע עם הציר של ראש העבודה.

שילוב שני המוטות : הציר שמגיע מהמנוע עם הציר של ראש העבודה.

 

עם מנוע הקומבי ניתן לעבוד עם מגוון ראשים:

  • ראש משור HT - KM
  • ראש מגזמת מתכווננת (145 מעלות) HL - KM
  • ראש מגזמת ישרה (0 מעלות) HL - KM
  • ראש כיסוח עשביה RG - KM
  • ראש מטאטא מברשת KB -KM
  • ראש מתחחת  BF - KM
  • ראש קוצץ קנטיםFCB-KM
  • ראש חרמש FS - KM
  • ראש מנערת זיתיםSP - KM
  • ראש מגבי גומי KW - KM
  • ראש מפוח BG-KM

ניתן לשלב מוטות מאריכים:

  • מוט קצר  (50 ס"מ)
  • מוט ארוך (1 מטר)
  • מוט ארוך קל (1 מטר קרבון).

ניתן לשלב מוטות מאריכיםעם מנוע הקומבי ניתן לעבוד עם מגוון ראשים


עם מנועי הקומבי ניתן לעבוד עם מגוון ראשים

 לחצו למעבר לקטגורית ראשי קומבי

עבודה עם רצועת נשיאה

עבודה עם רצועת נשיאה

לנוחות מרבית ועבודה לאורך שעות רבות מומלץ לעבוד עם רצועת כתף

מומלץ לעבוד עם רצועת כתף

יד שמאל על ידית הלולאה, יד ימין על ידית הבקרה, גם אם אתם שמאליים.

יד שמאל על ידית הלולאה, יד ימין על ידית הבקרה, גם אם אתם שמאליים. 

  • הלבישו את רצועת הכתף (1).
  • כוונו את אורך הרצועה כך שטבעת החיבור (2) ממוקמת ברוחב של כף יד מתחת לירך שלכם.
  • אזנו את המכונה – עיינו בחלק של "איזון המכונה".

איזון מנוע הקומבי

איזון מנוע הקומבי

  • חבור רצועת הכתף למנוע הקומבי
  • חברו את טבעת החיבור (1) לטבעת הנשיאה (2) על גבי צינור ההנעה.
  • שחררו את הבורג (1).
  • החליקו את טבעת הנשיאה (2) לאורך צינור ההנעה (ציר העברת כוח).
  • החליקו את טבעת הנשיאה (2) לאורך צינור ההנעה.
  • חזקו את הבורג (1) בעוצמה בינונית.
  • תנו ליחידה להיתלות בחופשיות.
  • בדקו את המיקום שהושג:

התאמת ידית עגולה

התאמת ידית עגולה

הידית העגולה יכולה להתקבע למיקומים שונים בכדי להתאים לגובה והישג ידיו של המשתמש. את כיוון הידית יש לבצע תמיד כאשר המנוע לא פועל, מצב כבוי.

  • שחררו את ההברגה (2).
  • הזיזו את הידית העגולה (1) למיקום הרצוי וודאו כי שרוול הספייסר (3) מתאים למרווח שבין הידית העגולה (1) וטבעת הנשיאה.
  • מרחק לא יעלה על 25 ס"מ.
  • הדקו את ההברגה (2) כך שהידית העגולה לא תוכל להסתובב על צינור ההינע.

 

החזקה ושליטה בכלי

תמיד החזיקו את הכלי היטב, כאשר שתי הידיים על הידיות. ודאו שתמיד יש לכם איזון טוב ועמידה בטוחה.

ימניים

החזקה ושליטה בכלי

כרכו את האצבעות שלכם סביב הידיות. יד שמאל על הידית העגולה או צינור הידית בצינור ההנעה, יד ימין על ידית הבקרה.

שמאליים

החזקה ושליטה בכלי - שמאליים

כרכו את האצבעות שלכם סביב הידיות. יד ימין על הידית העגולה או צינור הידית בצינור ההנעה, יד שמאל על ידית הבקרה. מיקומים מאוזנים (דוגמה עבודה עם חרמש)

כאשר עובדים עם קסטה או סכין לכיסוח (A) אביזר הכיסוח צריך לגעת בקרקע.

כאשר עובדים עם דיסק ניסור (B)  הדיסק צריך לרחף מעל הקרקע ולא לגעת בערך בגובה של כ- 20 ס"מ.

וודאו שיש לכם תמיד שיווי משקל טוב ואחיזה בטוחה ברצפה.

כאשר עובדים עם דיסק ניסור (B) הדיסק צריך לרחף מעל הקרקע  כאשר עובדים עם קסטה או סכין לכיסוח (A) אביזר הכיסוח צריך לגעת בקרקע

במקרה של סכנה מתקרבת או במקרה חירום, כבו את המנוע מיד. 

יש לכוון ולתאם את חיבור הרצועה מחדש בכל פעם שעוברים לעבוד עם ראש שונים, זאת על מנת להבטיח עבודה נוחה, נכונה ובטוחה עם כל ראש

 

אחסנת מנוע קומבי מוטורי

  • כאשר מאחסנים לפרקי זמן של 3 חודשים או יותר - נקזו ונקו את מיכל הדלק בשטח מאוורר היטב.
  • השליכו את הדלק כנדרש בהתאם לדרישות הסביבתיות המקומיות שלכם.
  • הפעילו את המנוע עד שהקרבורטור יבש - הדבר הזה מסייע במניעת הידבקות הדיאפרגמות של הקרבורטור האחת לשנייה.
  • הוציאו, נקו ובדקו את אביזר הכיסוח.
  • נקו את המנוע קומבי ביסודיות.
  • נקו את מסנן האוויר.

אחסנו את המנוע קומבי במקום יבש ומאובטח - הרחק מהישג ידם של ילדים ושל אנשים לא מורשים אחרים.